הכל על הקמת חדרים נקיים



מה זה חדר נקי? האם חדר השינה שלנו אחרי ניקיון מקצועי הוא נקי? אולי מדובר דווקא בחדרים שניתן למצוא במעבדות? אולי חדרי ניתוח? הקמת חדרים נקיים יכולה להיות עד כדי כך מתקדמת כך שלא תאמינו שהיא אפשרית בפועל.

מהם חדרים נקיים?                                        

חדר נקי הוא חדר שהניקיון בו נמדד לפי כמות החלקיקים שיש בו. זה נשמע לכם קצת דמיוני אך אפשר למדוד את כמות החלקיקים שיש בחדר, לפי כמות החלקיקים שיש בסמ"ק אחד. למה זה משנה? אולי מה שעולה בראשכם כרגע הם בעיקר חדרי ניתוח, אך מלבד חדרי ניתוח שצריכים להיות נקיים ללא זיהומים, ישנם חדרים שצריכים לשמור על סטנדרט גבוה יותר בעיקר בתעשייה. לדוגמא: בתעשיית ההיי טק מייצרים צ'יפים קטנים במיוחד והצ'יפים האלו יכולים להיהרס בקלות אפילו בגלל חלקיק אחד קטן שיהיה עליהם. לכן יש צורך לשמור בחדרים מסוג זה על הרמה הגבוהה ביותר של סטריליות.

כיצד מקימים חדרים נקיים?

הקמת חדרים נקיים היא לא משימה פשוטה כלל וכלל. רק חברות מנוסות בארץ יכולות להקים חדרים כאלו, כאשר תחום זה השתפר מאוד בשנים האחרונות בעיקר עקב הביקוש. בעבר היה צורך לייבא את רוב החלקים והציוד אך כיום ניתן לרכוש אותם תוצרת ארץ ישראל, מה שמוזיל את המחיר. הקמת חדרים נקיים צריכה להתחיל בתיאום ציפיות ובו החברה תבין מה בדיוק העסק צריך. לאחר מכן יש להקים את החדר באופן פיזי ולדאוג שלא יהיה בו ציוד שאינו נחוץ, שעליו יכול להצטבר אבק, כמו למשל מדפים או ארוניות מיותרות.

איך שומרים על החדר נקי?

כדי שהחדר יהיה נקי, בשלב מתקדם אחרי ההקמה שלו כאשר כבר יש לו את הצורה המתבקשת, מגיע הזמן להפוך אותו לנקי. יש לשאוב את האבק ממנו בעזרת שואבים מיוחדים, כאשר יש רק שני אנשים בחדר בעת הזו, בכדי להכניס כמה שפחות אבק. לאחר מכן יש להפעיל את מערכות סינון האוויר ששומרות על החדר נקי באופן מתמשך, כאשר לחץ האוויר בחדר תמיד חייב להיות חיובי.












תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רצפת אפוקסי – מדוע היא כה פופולארית?

איך עושים רצפת אפוקסי?