איפה ניתן לראות חדרים נקיים


אין ספק ששהייה במקום נקי יכולה להיות איכותית מאוד ונעימה יותר אך גם בחדרים כאלו יש לא מעט לכלוך, פשוט הוא לא נראה בעין. מה שלא רואים לא מפריע, אך לעתים זה יכול להיות אסון גדול. יש תעשיות מסוימות שחייבות לעבוד עם חדרים נקיים לחלוטין כאשר ההגדרה הזו מתייחסת לכמות החלקיקים למטר מעוקב, אפילו כשמדובר בכמות חלקיקים קטנה במיוחד. איפה מוצאים את החדרים האלו ולמה הם כל כך חשובים?

למה חדרים נקיים הכרחיים בתעשייה?

כולם אוהבים לעבוד במקום נקי אך מלבד מה שהעיניים שלנו רואות, יש חלקיקים קטנים במיוחד שיכולים לפגוע במוצר עצמו ולא רק באיכות העבודה שלנו. חלקיקים קטנים, שקטנים אפילו מגודל של מילימטר אחד, יכולים לפגוע בחלקיקים קטנים או גדולים מהם שמיועדים לתעשיית הננו כמו למשל תעשיות אלקטרוניקה, מכשור רפואי, ייצור תרופות וכולה. החלקיקים הללו עלולים להיות מאוד מסוכנים ולא רק להרס המוצר אלא גם לבריאותם של האנשים שישתמשו בהם אם מדובר על תעשייה רפואית.

ייצור שבבים וחלקיקים קטנים

המכשור הרפואי בעולם הביו טכנולוגיה הפך להיות חלק משמעותי ביותר מהעתיד וכיום המוצרים שמיוצרים שם מצילים מיליוני אנשים ברחבי העולם. המוצרים הללו כוללים חלקים קטנים מאוד שאמורים להיכנס למחזור הדם ולמעשה מהווים את קדמת הטכנולוגיה. הבעיה היא שאפילו גרגר אבק קטן ואפילו חיידק פצפון יכולים להרוס את השימוש במוצרים הללו ולא רק להוציא אותם מכלל שימוש, אלא גם לגרום לסיכון לא מבוטל בשימוש בהם. גם בתעשיות ההייטק בייצור שבבים קטנים במיוחד התנאים של חדרים נקיים הכרחיים להצלחת התהליך.

מעבדות ותעשיית התרופות

לא סתם המונח 'תנאי מעבדה' ידוע במונח שמבטא רמת סטריליות גבוהה מאוד. כדי ליצור תנאים נכונים לניסויים מסוימים יש צורך בסביבה סטרילית לחלוטין. התנאים הללו הכרחיים גם בייצור תרופות אך עולה לרמה הגבוהה ביותר כאשר מדובר בניסויים שכוללים חלקיקים קטנים במיוחד כאשר את התוצאה המדויקת יותר בלי התערבות של גורם אחר שעלול לזהם, יהיה ניתן לקבל רק בחדר נקי לחלוטין. חדרים נקיים בתעשיות הללו נפוצים מאוד והם משמעותיים להצלחת התהליך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך עושים רצפת אפוקסי?

רצפת אפוקסי – מדוע היא כה פופולארית?

הכל על הקמת חדרים נקיים