איך עושים רצפת אפוקסי?



רצפת אפוקסי היא למעשה יישום של חומר פולימרי  מן הסוג הזה על גבי הריצוף המקורי. את החומר הפולימרי מיישמים על גבי הרצפה בשביל לשפר את העמידות מפני שחיקה וחומרים כימיים, כדי למנוע נפילות והחלקות ועל מנת להקל על התחזוקה והניקוי. עם זאת, לא כולם יודעים איך להכין את החומר הפולימרי וכיצד ליישם אותו.

בחירת חומרים מתאימים

בשביל לעשות רצפת אפוקסי צריך לבחור את החומרים המתאימים. למרות שתמיד מדובר בחומר פולימרי, ניתן להשיג אותו בציפוי או בצבע. צבע חד רכיבי מספק עמידות והגנה לרצפת בטון והוא מזוהה עם תכונות של עמידות מפני כימיקלים, גריז, שמן וכתמי דלק. לעומת זאת, צבע דו רכיבי יהיה בעל גימור מבריק ולכן אפשר ליישם אותו במקומות שבהם יש קבלת קהל.

יישום על גבי הריצוף

לאחר שבוחרים את החומרים המתאימים מתחילים ליישם את הציפוי על גבי הריצוף. בשביל לעשות אפוקסי ברמה גבוהה צריך להקפיד על כללי המפתח הבאים:

א. ניקיון והסרת אבק – חשוב מאוד להסיר אבק מהרצפה. לכלוך ואבק לא רק פוגעים ביכולת ההיקשרות של החומר הפולימרי לריצוף, אלא גם עלולים לגרום להיווצרות של בועות.
ב. מריחה אחידה – היישום עצמו צריך להתבצע באופן אחיד ועל גבי כל המשטח בשכבת עובי זהה. האחידות חשובה כי בעזרתה ניתן לאחר מכן לנקות את המשטח בקלות ולהבריק את הרצפה בלי להתאמץ
ג. ייבוש – יש להמתין לפחות כמה שעות עד לייבוש מלא של החומר הפולימרי. הנחיות הייבוש המדויקות תלויות בסוג הרצפה שעליה מורחים את החומר, ברמת החשיפה לאוויר ובהוראות היצרן כפי שמפורטות על גבי האריזה.

איפה עושים רצפת אפוקסי?

השאלה המתבקשת היא באיזה מקומות שווה להשקיע את הזמן והמשאבים ביישום חומר אפוקסי על גבי הריצוף. זהו חומר שמתאים מאוד למפעלים, אולמות ייצור וחדרי קירור כי הוא עמיד בפני טמפרטורות קיצוניות וכימיקלים, אך הוא מיועד גם למרפאות, מעבדות ובתי חולים. במקביל, יש משרדים וחללי עבודה משותפים שבהם משתמשים בחומר למניעת שחיקה וגם בבתים פרטיים הוא הופך להיות נפוץ יותר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רצפת אפוקסי – מדוע היא כה פופולארית?

הכל על הקמת חדרים נקיים